Ommen

Hartelijk dankjewel

Sinds 1 december mag ik in uw Emmanuelparochie werken als priester en dat is mij bijzonder goed bevallen. Ik ben hartelijk welkom geheten door mijn collega`s als ook door het bestuur en alle geloofsgemeenschappen. De prachtige Versperviering en de receptie waren daar de bezegeling van. Ik heb er erg van genoten, zowel van uw hartverwarmende woorden als ook van uw attenties.

Iemand zei tegen mij: ”Je hoort nu bij ons.” Mooier kun je het niet hebben. Heel veel dank. U heeft voor mij de deur wijd open gezet.

Ik wil u graag leren kennen. Samen met u als gelovigen mogen we naar God zoeken en verder groeien in geloof want er is meer tussen hemel en aarde. Als priester wil ik biddend leven en werken in verbondenheid met God en mensen met Christus en zijn Kerk. Het priesterschap ervaar ik als een kostbaar geschenk. Lees 1 Tim 4, 12-16: “Veronachtzaam het geschenk dat u hebt niet.” Het is niet zomaar een job. Het is een geschenk en daarna een dienst aan mensen. Ik heb er zin aan.

We zien elkaar. Groet en dank pastor Hans de Vries.