Hoonhorst

Restauratie kerkklokken

De St. Cyriacuskerk is een belangrijke plek binnen Hoonhorst. De kerk is een plek om te vieren, zoals met Kerst en Pasen of bij een doop of huwelijk. Voor veel mensen is de kerk ook een plek om rust te vinden en te gedenken. Bij een overlijden of bij een andere ingrijpende gebeurtenis in uw leven of in uw omgeving. Ook is de kerk nauw betrokken bij projecten zoals de zorg voor vluchtelingen in oorlogsgebieden, slachtoffers van natuurgeweld en lokale activiteiten.

Waarschijnlijk heeft u het al opgemerkt. De kerkklokken in Hoonhorst zijn vernieuwd. Je merkt pas hoe vaak je op de kerkklok kijkt, op het moment dat ze het niet meer doen! We zijn dus weer bij de tijd! Maar een dergelijke restauratie kost natuurlijk behoorlijk wat geld. Kosten die bovenop de reguliere lasten komen voor bijvoorbeeld het pastoraat, energie en het onderhoud van ons gebouw.

Met de inzet van vele vrijwilligers en de (fiscaal aftrekbare) giften van de mensen uit Hoonhorst, moeten en kunnen wij dit samen doen. Daarom kunnen wij uw financiële steun ook dit jaar zeer goed gebruiken! Dat kan ook met een vast bedrag per maand of zelfs met een extra bijdrage.

Met uw bijdrage aan de actie Kerkbalans 2023 op bankrekening: NL77 RABO 0312 8258 03 t.n.v. Emmanuelparochie Hoonhorst helpt u mee om het goede werk van onze geloofsgemeenschap St. Cyriacus in Hoonhorst binnen de Emmanuelparochie te kunnen voortzetten.

Geef om uw kerk en voor uw kerk in 2023! Wij danken iedereen die dit jaar reeds aan onze oproep gehoor heeft gegeven.