Ommen

Heilig Vormsel

Door de corona pandemie was het in onze Emmanuel parochie niet mogelijk om op de gebruikelijke manier het Heilig Vormsel toe te dienen. Maar het bleek wel mogelijk om dit op kleine schaal en per geloofsgemeenschap te doen. Pastoor Monninkhof werd hiertoe door Kardinaal Eyk aangewezen als Vormheer.
Op vrijdagavond 9 oktober jongstleden was onze Sint Brigitta geloofsgemeenschap aan de beurt om het Heilig Vormsel toe te dienen. Er waren zeven vormelingen: Pascal, Silvan, Lotte, Vera, Kim, Tim en Valerie. Een vormeling zit op de basisschool, de anderen inmiddels al op de middelbare school.
De zaterdag voorafgaand vertelde pastor Buttie de vormelingen over de betekenis van het Heilig Vormsel. Het was een mooie viering met veel familie, parochianen en andere gelovigen en met ondersteuning van Intermezzo. Heel mooi dat deze feestelijke gebeurtenis in deze tijd toch door kon gaan.
Heel veel dank aan pastoor Monninkhof, pastor Butti, de werkgroep en ouders die deze avond mogelijk hebben gemaakt.

Jan de Jong