Mededeling verandering eucharistisch centrum

Ommen, 5 september 2024

Mededeling verandering eucharistisch centrum

Vanaf 2012 was de Brigittakerk in Ommen het eucharistisch centrum van onze Emmanuelparochie.

Hierin komt binnenkort verandering.

Onze Aartsbisschop, Kardinaal Eijk, heeft, op verzoek van parochiebestuur en pastoraal team, de Sint Vituskerk in Dedemsvaart aangewezen als het nieuwe eucharistisch centrum van onze Emmanuelparochie.

In het pastoraal beleidsplan, waar u in de aankomende periode meer over gaat horen, staan ‘speerpunten’ om onze Emmanuelparochie toekomstbestendig te maken en te houden. Waaronder Gezinszondagen die gehouden gaan worden op de eerste zondag van de maand.

Daar zijn ruimte en mensen voor nodig. Het parochiebestuur en het pastoraal team zijn van mening dat de St. Vituskerk in Dedemsvaart de aangewezen plek is om te bouwen aan een toekomstbestendige Emmanuelparochie. Dit onder meer vanwege de combinatie van een mooie kerk, verzorgde liturgie, ruime parochiezaal, goed uitgeruste keuken en andere faciliteiten.

Dit betekent, dat er vanaf zondag 6 oktober elke zondagmorgen een eucharistieviering zal zijn in de Sint Vituskerk in Dedemsvaart. Op de eerste zondag van de maand, de gezinszondag, begint deze eucharistieviering om 10.30 uur. Op de andere zondagen van de maand, zal deze eucharistieviering beginnen om 11.00 uur.

Als pastoraal team zullen we de andere kerken van onze parochie, zoveel mogelijk blijven voorzien van weekendvieringen. Dit in samenwerking met werkgroepen en parochiële voorgangers, die zich hiervoor inzetten.

Met de Aartsbisschop zijn we als pastoraal team en parochiebestuur allen, die zich hebben ingezet voor het eucharistisch centrum Sint Brigittakerk in Ommen, dankbaar voor hun jarenlange trouwe dienstbaarheid.

Allen, die betrokken zullen zijn bij het nieuwe eucharistisch centrum Sint Vituskerk in Dedemsvaart, wensen wij veel succes, inspiratie en zegen.

Pastoraal team en parochiebestuur Emmanuelparochie