Gebed voor Parijs

Een kleine 24 uur ná het eerste bericht over de verwoestende brand in de Notre Dame, de kathedraal in Parijs. Is het vuur meester, maar biedt het geheel een desolate aanblik. Via verschillende media is bekend gemaakt dat de relieken van de Doornenkroon van Christus, één van de Nagelen en het Heilig Kruis, alsmede het Heilige Sacrament zijn gered uit de vlammenzee door priester Jean-Marc Fournier, hij is als aalmoezenier verbonden aan de Parijse Brandweer (bron: www.aleteia.org).

Laten we in deze Goede Week, waarin we stilstaan bij het Laatste Avondmaal, het Lijden, Sterven en de Verrijzenis van onze Heer Jezus Christus, heel bijzonder bidden voor onze broeders en zusters van het aartsbisdom Parijs en tevens voor heel Frankrijk. De Notre Dame is meer dan een zoveelste Franse Kerk, ze is al meer dan 900 jaar hét gezicht van het Rooms-Katholicisme in Frankrijk en tevens van heel Europa.

Heer, ontferm U over ons.
Heilige Moeder van God Maria, wees onze voorspraak.

Pastor Johan Rutgers, priester
Emmanuelparochie