Ariënsprijs 2019

Vanaf 1 juni 2019 kan worden gestemd op de website van de DKCI voor de publieksprijs van de Ariensprijs voor diaconale projecten:

www.dkci-utrecht.nl

Deze diaconale prijs werd in 2003 in het Aartsbisdom Utrecht in het leven geroepen. De prijs draagt de naam van Alphons Ariëns: deze priester van het aartsbisdom toonde in de vorige eeuw een grote betrokkenheid bij de in armoede verkerende arbeidersgezinnen in Twente.

Het gaat bij de Ariënsprijs om een diaconaal project of activiteit. Voor de winnaars is er een geldbedrag en een kunstwerk. Daarnaast krijgt ieder genomineerd initiatief een aandenken.

Vanuit onze parochie zijn drie projecten genomineerd.
Ze staan vermeld onder de nrs. 17, 18 en 19.

17. Boerderijvieringen Lemelerveld: “De zorg voor het leven is ons werk”

Ruim tien jaar geleden werd de klankbordgroep Kerk in Platteland (KIP) opgericht, waarin men stil staat bij de problemen waarmee boeren te maken hebben. Daarnaast wordt er een aantal keren per jaar een viering op de boerderij georganiseerd.

18. Eettafel Dedemsvaart: “Je wordt elkaars gelijke en ieder krijgt een naam en een gezicht”
Diverse vrouwen van over de hele wereld koken een Werelddiner voor Nederlanders en nieuwe Nederlanders. Door met elkaar te eten wil men verbindingen leggen.
19. Duofiets Vilsteren: “ze was niet ‘over’ maar hoorde erbij. Daar doe je het voor”
Door samen te gaan fietsen wil men ouderen en mensen met een beperking activeren en hen uit hun isolement halen en zo weer een plek geven in de maatschappij

Hopelijk gaan velen van u stemmen op onze projecten, zodat zij de meeste stemmen krijgen voor de publieksprijs.
En wellicht kunt ook anderen daartoe aansporen!