Welkom op onze gezinszondagen!

De gezinszondagen organiseren we voor alle gezinnen in onze Emmanuelparochie.
In het bijzonder voor de ouders die hun kind laten Dopen, Eerste Heilige Communie en het H. Vormsel laten doen. Natuurlijk zijn alle parochianen van harte welkom in de eucharistieviering.

De gezinszondag begint met een eucharistieviering om 10.30 uur in de St. Vituskerk te Dedemsvaart, het Eucharistisch centrum.

Tijdens deze viering kunnen de kinderen ook meehelpen in de liturgie, bijvoorbeeld door iets voor te lezen, kaarsen te ontsteken, collecte te verzorgen of de misdienaars te helpen.

Daarna maken we samen gebruik van een eenvoudige lunch. Na de lunch is er aansprekende catechese voor de kinderen en hun ouders in verschillende groepen.

De kinderen die zich voorbereiden op de Eerste Heilige Communie en het Vormsel krijgen hun eigen catechese. Er is een programma voor drie leeftijdsgroepen 0-6 jaar, 6-8 jaar,

8-12 jaar waaraan alle kinderen kunnen meedoen. De ouders komen bij elkaar in een eigen groep. We sluiten af om 13.00 uur.

We hopen dat de gezinszondagen een thuis gaan worden voor de gezinnen in onze parochie. En een plek waar jonge gezinnen elkaar kunnen ontmoeten en hun geloof kunnen voeden en delen.

Ook zonder voorbereiding voor de H. Doopsel, Eerste Heilige Communie of H. Vormsel zijn gezinnen van harte welkom!
Om praktische redenen (lunch en drinken) is het fijn als u zich voor deze gezinszondagen aanmeldt via: brigitta.seekles@emmanuelparochie.nl

Heeft u vragen over deze gezinsdagen dan kunt u ook bij bovenstaande mailadres terecht.

Meer informatie kunt u ook vinden op onze website https://emmanuelparochie.nl/gezin

We zien jullie graag op 6 oktober 2024!

Pastoraal team