Bezoek Ikonenmuseum Kampen

Iconen, velen van ons zullen ze vast wel eens gezien hebben. Een beeltenis van Christus Albeheerser, Maria Moeder van God of van één van de vele ontelbaar heiligen die er overal ter wereld vereert worden. Het zijn een soort vensters, die ons uitzicht bieden op de hemelse werkelijkheid.

Op donderdag 21 maart a.s. wil ik u van harte uitnodigen om samen met mijzelf een bezoek te brengen aan het Ikonenmuseum in Kampen. We worden er om 11 uur verwacht en zullen een rondleiding krijgen door het museum, welke ons wordt aangeboden door het bestuur van onze Emmanuelparochie. De toegangs-, koffie/thee en reiskosten zijn dan voor uw eigen rekening.

Er is plaats voor 14 personen om deel te nemen aan dit uitstapje, dus meldt u zich zo spoedig mogelijk aan door een e-mail te sturen naar: pastor.rutgers@gmail.com o.v.v. “Bezoek Ikonenmuseum”. Mochten er beduidend meer aanmeldingen zijn, dan wordt er een tweede groep met gids geregeld.

Indien u deelneemt wordt u uiterlijk om 9:45 uur verwacht vóór het treinstation in Dalfsen aan de Stationsweg. We zullen dan samen als groep om 10:00 uur met de sprinter vertrekken naar Kampen, via Zwolle. Daar eenmaal aangekomen, zullen we na een korte wandeling van ±10 min. over de IJsselbrug en door de binnenstad aankomen bij het museum.

Wilt u liever met de auto op eigen gelegenheid naar het museum gaan, dan zien we u graag iets voor 11 uur in het museum. Voor informatie omtrent de route en parkeren zie de website van het museum: https://www.ikonenmuseumkampen.nl/bezoeken/route-en-parkeren

Praktische informatie onkosten:
Reis met NS: €11,83 vol tarief 2e klas retour
Toegang museum: €9,50 – Museumkaarthouders vrije toegang
Gids: Wordt ons aangeboden door het parochiebestuur

Pastor Johan Rutgers, priester

Emmanuelparochie