MISERICORDES SICUT PATER

MISERICORDES SICUT PATER – BARMHARTIG ALS DE VADER, was in 2016 het motto van het kerkelijke Jaar van Barmhartigheid. Het is tevens een opdracht die ik mezelf heb toegeëigend doordat ik in juni van dat jaar diaken en later in november tot priester werd gewijd. Om te proberen, zo barmhartig te zijn als God de Vader dat is.

Want barmhartigheid, is in het veldhospitaal dat de Kerk in deze wereld is [dank aan paus Franciscus voor deze beeldspraak], misschien wel het meest krachtige en meest belangrijke medicijn dat we aan onszelf en de mensen om ons heen te bieden hebben.

Eén van de meest intense ontmoetingen met Gods barmhartigheid kunnen we ondervinden in het ‘sacrament ván barmhartigheid’, ook wel bekend als ‘de biecht’ of het ‘sacrament van boete en verzoening’. Sinds december 2018 is er daarom in onze Sint Vituskerk in Dedemsvaart iedere eerste zaterdag van de maand tussen 12:00 en 13:00 uur de mogelijkheid om dit sacrament te ontvangen.

Vanaf zaterdag 2 maart a.s. zal tevens het Allerheiligst sacrament, het Eucharistische brood in de monstrans op het altaar worden geplaatst. Om naast Gods barmhartigheid in de biecht te ontvangen, ook in stilte in Zijn lichamelijke aanwezigheid te kunnen verkeren, om gewoonweg: bij Jezus te zijn.

U bent van harte welkom om iedere eerste zaterdag van de maand tussen 12:00 en 13:00 uur binnen te lopen in onze Sint Vituskerk, om op adem te komen, het sacrament van Gods Barmhartigheid te ontvangen of om eenvoudigweg een poosje in stilte bij Jezus in het Allerheiligst sacrament te zijn.

Wanneer: Iedere eerste zaterdag van de maand
Hoe laat: 12:00 t/m 13:00 uur
Waar: Sint Vituskerk, Langewijk 172a Dedemsvaart