ZILVEREN PRIESTERFEEST PASTOR OSCAR SWIJNENBERG

Op 10 oktober 2023 is het 25 jaar geleden dat pastor Oscar Swijnenberg in de Catharinakathedraal door Adrianus kardinaal Simonis tot priester werd gewijd. Met dankbaarheid vervuld hoopt hij dit jubileum te vieren. Parochianen die dat wensen en allen die hem kennen, wil hij graag in de gelegenheid stellen hieraan deel te nemen. Het feest zal beginnen met een plechtige Eucharistieviering op

zondag 8 oktober 2023 om 15.00 uur

in de kerk waar zijn wijding plaatsvond: de Catharinakathedraal, Lange Nieuwstraat 36, 3512 PH Utrecht.

Iedereen die hierbij aanwezig wil zijn, is hartelijk welkom. In de buurt van de kathedraal is de parkeerruimte echter beperkt. Het is daarom raadzaam u tijdig van een parkeerplek te verzekeren.  De receptie is aansluitend in Paushuize, Kromme Nieuwegracht 49. Dit gebouw bevindt zich op loopafstand van de kathedraal. Wanneer u voornemens bent naar de receptie in Paushuize te komen, verzoekt hij u vriendelijk daarvan kennis te geven aan: zilverenpriester@gmail.com

Maakt u zich over een persoonlijk cadeau geen zorgen. Wilt u toch iets geven, dan stelt hij een gift aan de Thomasstichting meer op prijs. Deze stichting tracht de academie START (Saint Thomas Academy for Research and Training) in India financieel draaiende te houden. Dit instituut ligt in Calicut in de staat Kerala en pastor Swijnenberg is op deze St. Thomasacademy enkele jaren geleden gastdocent geweest. De studenten – ongeveer 200 (vaak kansarme meisjes en jongens) – bereiden zich hier na de middelbare school een jaar lang voor op wetenschappelijke opleidingen in India en daarbuiten.
Gegevens van deze ANBI-instelling: Sint Thomas stichting, NL22 ABNA 0477 6873 34.

Pastor Swijnenberg hoopt dat degenen die  deelnemen aan het feest een mooie afspiegeling zullen vormen van de verschillende fasen van zijn nogal ongewone leven.