Gezinszondagen

Aanmelden Dopen, Eerste Heilige Communie en Heilig Vormsel

Onze Aartsbisschop, Kardinaal Eijk, heeft de St. Vituskerk in Dedemsvaart aangewezen als het nieuwe eucharistisch centrum van onze parochie. Met ingang van zondag 6 oktober 2024, zal in deze kerk iedere zondagmorgen de Eucharistie worden gevierd.

Op iedere eerste zondag van de maand zal er een gezinszondag zijn, behalve in de zomerperiode in de maanden juli en augustus. U bent hiervoor met uw gezin speciaal uitgenodigd. Op deze gezinszondagen begint de Eucharistieviering om 10.30 uur.

Tijdens deze gezinszondagen zullen ook de voorbereiding en viering van het Doopsel, Eerste Heilige Communie en Heilig Vormsel plaatsvinden voor heel onze Emmanuelparochie.

Voor Doopsel, Eerste Heilige Communie en Heilig Vormsel kunt U zich aanmelden door de formulieren in te vullen. Deze zijn te vinden onder het kopje Gezin. Als u op een formulier klikt (Word document) wordt het op uw computer in de map Downloads opgeslagen.

Het ingevulde formulier kunt U vervolgens per mail toesturen aan het secretariaat van onze Emmanuelparochie: brigitta.seekles@emmanuelparochie.nl Hierna krijgt U van ons parochiesecretariaat nader bericht.

De Dopen zullen om de twee maanden plaatsvinden tijdens de Eucharistieviering, waarmee de gezinszondag begint. De eerste Eucharistieviering, waarin zal worden gedoopt, zal zijn op zondag 3 november a.s. De volgende Eucharistieviering, waarin zal worden gedoopt, zal dan zijn op zondag 5 januari 2025. Per keer kunnen maximaal twee kinderen worden gedoopt.

De voorbereiding op de Eerste Heilige Communie en het Heilig Vormsel begint op zondag 6 oktober a.s., tijdens de gezinszondag.
De Eerste Heilige Communie zal plaatsvinden op zondag 1 juni 2025.
Het Heilig Vormsel zal worden toegediend op zondag 5 oktober 2025.
U kunt uw kind(eren) voor beide sacramenten aanmelden uiterlijk voor 5 oktober a.s.
Wij gaan er vervolgens van uit, dat u en uw kinderen die de Eerste Heilige Communie en/of het Heilig Vormsel willen ontvangen, aanwezig zullen zijn bij de voorbereidingen van deze sacramenten tijdens de gezinszondagen, die start op 6 oktober a.s.

Op de 1e gezinszondag zullen wij u verder informeren over de Doop, de Eerste Heilige Communie en het Heilig Vormsel.

Heeft U naar aanleiding van deze brief nog vragen, stuurt U dan s.v.p. een mail aan het secretariaat van onze Emmanuelparochie.

We hopen U en uw gezin te mogen begroeten tijdens de gezinszondagen op de eerste zondag van de maand in de St. Vituskerk te Dedemsvaart, aanvang 10.30 uur.